• Home
  • Blog
  • 2 konkrete grunde til at firmaets Facebookside ikke virker

2 konkrete grunde til at firmaets Facebookside ikke virker

Content

Kan du nikke genkendende til dette? Du gør dig umage med at skrive opdateringer til jeres Facebookside, men du får sjældent respons på dine opdateringer. Ofte er det de samme trofaste brugere, der svarer eller klikker på Synes Godt Om, og det er svært at tiltrække nye aktive brugere.

Hvis du oplever dette, så er her to helt konkrete områder, som du kan arbejde med.

Skriv det gode indlæg

Det glæder om at variere firmaets opdateringer på Facebook. De skal være afvekslende og på en eller anden måde give læseren en værdi.

Det nytter altså ikke udelukkende at skrive selvpromoverende opdateringer og reklametekster – det giver ingen værdi til læseren.

Prøv i stedet at skrive opdateringer ud fra en eller flere af disse retningslinjer.

  • Fremkalde smil eller latter
  • Lære læseren noget nyt
  • Præsentere noget velkendt på en ny og overraskende måde
  • Løse et problem
  • Er aktuelt i forhold til noget i der sker i verden på det tidspunkt som indlægget blev skrevet
  • Er overraskende i sin konklusion
  • Fremkalder nostalgi

Og husk at gøre opdateringer afvekslende. Har du skrevet en opdatering om en nyt tiltag i firmaet, så følg det op med et par opslag med f.eks. nostalgi, morskab og aktuelt.

Prøv selv – du vil hurtigt kunne mærke forskellen.

Skriv opdateringer målrettet til DINE læsere

Det kan være fristende at hente inspiration på andre Facebook sider – især hvis andre sider på Facebook har større succes med deres opdateringer end dig selv.

Det er helt ok at hente inspiration hos andre. Men brug inspirationen til at skabe dine egne opdateringer, som er målrettet til dine læsere. Det er jo langt fra sikkert at en opdatering fra en anden Facebookside, vil fungere på din side. Læsere er forskellige, og man skal kende til sine læsere for at skrive en opdatering, der fænger og derved sprede via Delinger, Synes Godt Om og Kommentarer.

Så derfor… hent endelig inspiration fra andre sider og hjemmesider. Men brug inspirationen til at skabe dine egne opdateringer. Billeder og tekster skal have en klar relation til dine læsere, og brugerne skal føle at du giver dem noget gennem dine opdateringer.

Få gratis hjælp til at gøre din side på Facebook bedre

De to ovennævnte råd til at skrive bedre opdateringer til Facebook er simple. Men de kan alligevel være krævende at benytte i hverdagen.

Måske bruge du allerede disse gode råd, eller måske har du brug for lidt hjælp til at komme videre.

Vi tilbyder kvit og frit at kigge din virksomheds side på Facebook igennem, og komme med gode råd til hvordan du kan gøre dine opdateringer bedre.

Hverken gennemgangen eller vores råd til evt. forbedringer koster dig noget, så vi håber du vil tage imod dette tilbud.

Klik her for at bestille en gennemgang af din virksomheds side på Facebook

Tags: ,