Sociale medier

Sociale medier

I Danmark er vi meget aktive på de sociale medier. Mere end 3 millioner dansker har f.eks. en profil på Facebook. Også på Youtube og Instagram er vi danskere massivt tilstede. Det giver dig en unik mulighed for at ramme din målgruppe – lige præcis der, hvor de er.

Vær social og få succes

Med en stærk social platform til rådighed kan det lade sig gøre at få brugerne til at efterspørge, værdsætte og dyrker dit produkt, ydelse eller brand. Derved distribuerer de helt uden omkostninger for dig informationen videre til deres egne venner og familie. Det kræver selvfølgelig at man forstår at navigere i de sociale medier, men med den rigtige strategi, kan det sagtens lade sig gøre. Også med forholdsvis få ressourcer.

Dine kunder er nemlig allerede aktive på de sociale medier. Og de vil faktisk gerne følge din virksomhed, hvis de føler at du behandler dem seriøst. Gør du det, kan du opbygge en målgruppe, der har respekt for din virksomhed, og endda ofte vil fungere som ambassadør for virksomhedens produkter og ydelser. Det siger sig selv at en sådan målgruppe skal man passe på, forkæle og for alt i verden fastholde. Det gøres ved at give værdifuldt og brugbart indhold, gode tilbud og ikke mindst gennem engagement og dialog.

Din målgruppe er allerede på de sociale medier

I dag har de fleste taget de sociale medier til sig. Og det gælder alle aldre, i alle samfundslag, og i alle dele af verden. Vi er alle mere og mere online uanset hvor vi befinder os. Vi søger information, checker e-mails og kommunikerer via computere, tablets og smartphones. For at få succes på de sociale medier, kræver det at virksomheden er lige der, hvor brugerne er – og at der tales i et sprog, som brugeren kan forstå.

Succes kommer ikke af sig selv

Det er flere år siden, at en virksomhed kunne nøjes med at oprette en side på Facebook, og så lade spredningen ske af sig selv. I dag kræver det engagement og dialog for at opnå organisk spredning af information på de sociale medier.

Succes på sociale medier kræver at man:

  • Har de nødvendige ressourcer i form af tid og penge
  • Er indstillet på at skabe stærke relationer med sin målgruppe
  • Er åben for dialog, og svarer på henvendelser
  • Skaber troværdighed gennem engagement og dialog
  • Er tilstede og nærværende

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig til at få succes på de sociale medier.

Mål ikke din succes i antallet af fans

På de sociale medier, og måske i særlig grad på Facebook, kan man relativt hurtigt få flere tusinde brugere til at ’Synes Godt Om’ en virksomhed eller et produkt – altså såkaldte ’fans’. Mange måler deres succes på de sociale medier i antallet af fans, og søger at indhente fans via f.eks. konkurrencer.

Men det er ikke udelukkende sådan, man skal måle, om indsatsen er succesfuld. Mange hverver nye fans via konkurrencer. Det kan absolut være en god måde at skabe opmærksomhed omkring sit brand. Men på bundlinjen er det ofte bedre at have 5.000 loyale fans i din målgruppe, end 10.000 fans, som i bund og grund er ligeglade med dig og dine produkter eller services, men som bare vil vinde en hurtig konkurrence. Det giver mening at investere i sociale medier, når dit mål er at opbygge en langvarig relation til dine fans.

En sides rækkevidde vokser som udgangspunkt helt naturligt, når Facebook vennerne deler, kommenterer eller liker en opdatering, et billede eller en event. Hvis de er ligeglade, så trykker de ikke ”synes godt om” eller kommenterer på dine opdateringer, og så får du ikke udbytte af dine sociale anstrengelser. Det rigtigt interessante i forhold til sociale medier er nemlig ikke antallet af likes, følgere eller venner. Succesen skal i stedet måles på, hvor stor din rækkevidde er – og hvor langt dine opdateringer, tweets og billeder når ud via dit sociale netværk.

Vi kan også hjælpe dig

Der kommer hele tiden nye sociale medier til, og det kan virke uoverskueligt for en virksomhed at sætte sig ind i medier som f.eks. Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Youtube, Instagram, Pinterest og alle de andre nye sociale medier.

Men det er vi eksperter i. Vi bevæger os på de sociale medier hver dag og endda på flere platforme. Vi ved, hvad der rører sig, vi kender lovgivningen og vi har kendskab til de nyeste trends. Vi holder os hele tiden ajour med udviklingen og vurderer løbende hvad vej ’vinden blæser’. Vi kan derfor altid give professionel, kompetent og brugbar rådgivning og hjælp. Vi kan helt sikkert også hjælpe til en stærk social profil. Kontakt os, hvis du vil høre, hvordan vi kan sikre din virksomhed succes på de sociale medier.

Hvis du lader HS Kommunikation hjælpe dig med at få succes på de sociale medier, så tilbyder vi:

  • Strategier, der er i tråd med virksomhedens visioner
  • Konceptuelle tiltag, der rammer og involverer målgruppen
  • Segmenteret annoncering, rettet mod relevante modtagere
  • Konkrete måleredskaber og evaluering af indsatser

Pil Interesseret? Så kontakt os allerede i dag!

Her finder du os

Kontakt os

info@hskommunikation.dk
+45 53 76 56 50

Besøg os

HS Kommunikation Aps
Sydvestvej 123 A
2600 Glostrup
CVR. 25076532

Aftal tid

Vi har telefonerne åbne mellem 10 og 15. Ring inden du besøger os. Vi kan være ude på kundebesøg e.l.

Nyhedsbrev